Verzenden van uw pakket

De pakketten worden over het algemeen binnen 5 dagen na ontvangst van de betaling verzonden. De pakketten worden over het algemeen binnen 2 dagen na ontvangst van de betaling verzonden en worden via Bpost met tracking en drop-off zonder handtekening verzonden. De pakketten worden over het algemeen binnen 2 dagen na ontvangst van de betaling verzonden en worden via UPS of FEDEX met tracking en drop-off zonder handtekening verzonden. Neem contact met ons op voordat u deze manier van levering kiest, omdat dit extra kosten met zich meebrengt. Welke verzendingskeuze u ook maakt, wij geven u een link om uw pakket online te volgen.

Voor zendingen buiten de Europese Unie verzenden wij uw bestelling naar UPS, FEDEX of DHL, per luchtpost, om de snelste en veiligste levering te garanderen.

Verzendkosten zijn inclusief voorbereidings- en verpakkingskosten en verzendkosten. De voorbereidingskosten staan vast, terwijl de verzendkosten variëren afhankelijk van het totale gewicht van het pakket. Wij raden u aan om al uw artikelen in één volgorde te groeperen. We kunnen niet twee verschillende bestellingen afzonderlijk plaatsen, en voor elk van deze bestellingen worden verzendkosten in rekening gebracht. Uw pakket wordt op eigen risico verzonden, maar er wordt speciale aandacht besteed aan de bescherming van breekbare voorwerpen.

De dozen hebben de juiste afmetingen en uw artikelen zijn goed beschermd volgens de aanbevelingen van onze partners.

Kan ik mijn pakketje volgen?

Ja, op https://track.bpost.cloud/ kunt u de status van uw levering controleren. Om uw zending te zoeken, kunt u gebruik maken van de barcode of referentie die Bpost of wij u hebben toegestuurd. U hebt het ontvangen via sms en/of e-mail, via het afleveringsbericht dat uw postbode in uw mailbox heeft achtergelaten, of via enige andere mededeling van onze diensten. Zorg ervoor dat u de volledige barcode opgeeft.

Bij uw afwezigheid wordt een visitekaartje in uw mailbox achtergelaten (uw mailbox moet toegankelijk zijn). Het zal u toelaten om uw zending af te halen op het aangegeven relaispunt of zal u de details van de tweede levering geven.

Als u hebt gekozen voor expreslevering, of als u uit een land komt waarvoor wij luchtvervoer gebruiken, nodigen wij u uit om de tracking website van deze dienstverlener te raadplegen:

UPS

https://www.ups.com/be/fr/services/tracking/information.page

FEDEX

https://www.fedex.com/fr-fr/tracking.html

DHL

https://www.dhl.be/exp-en/express/tracking.html

Word ik op de hoogte gehouden van de leveringsdatum?

Ja, u wordt op de hoogte gebracht van de leveringsdatum en de opvolging ervan.  Wij nodigen u uit om, indien u dit nodig acht, de website van de vervoerder, onze dienstverlener, te raadplegen die voor uw bestelling wordt gebruikt.

Wat gebeurt er als ik afwezig ben als het bezorgbedrijf komt?

Als u afwezig bent, wordt er een afleveringsbericht in uw mailbox achtergelaten.

Met dit bericht kunt u uw zending ophalen op het aangegeven relaispunt en/of krijgt u de details van de tweede levering te zien.

Bij de geringste moeilijkheidsgraad nodigen wij u uit om tijdens de openingstijden van onze kantoren contact met ons op te nemen.

Waar leveren we en wat zijn de kosten?

Als onze gedigitaliseerde versie van ons bedrijf HUGO NEUMANN hebben we met de opening van deze onlineverkoopsite, LIGHT PASSION, besloten om onze inspanningen en diensten te richten op de Europese gemeenschap.  Onze vrienden uit Groot-Brittannië zijn welkom.  We vergeten onze Zwitserse vrienden en het mooie Vorstendom Monaco niet.

Dit is natuurlijk het begin van een nieuw hoofdstuk dat, dankzij uw vertrouwen, alleen maar zal groeien om deze zelfde aanbiedingen op een meer globale markt aan te bieden, terwijl we toch onze ziel van een familiebedrijf dicht bij u houden.

De levering wordt aangeboden zodra uw aankopen de som van 150€ bereiken,

Als u dit bedrag niet haalt, vragen wij u bij te dragen aan de verzendkosten tegen het tarief van :

EG-landen: 15 EUR

Met uitzondering van de volgende landen :

Ierland: 40€ of gratis vanaf 400€ aankoop.

Italië: 30€ of gratis vanaf 300€ aankoop.

Letland: 40€ of gratis voor aankopen boven 400€.

Liechtenstein: 50€ of gratis voor elke gekochte 400€.

Vorstendom Monaco: 25€ of gratis voor elke 400€ die wordt gekocht.

Portugal: 40€ of gratis voor aankopen boven 400€.

Roemenië: 50€ of gratis voor elke 500€ die wordt gekocht.

Tsjechië: 25€ of gratis voor aankopen boven 400€.

Slowakije: € 25 of gratis voor aankopen boven € 400.

Slovenië: € 25 of gratis voor aankopen boven € 400.

Zwitserland: € 25 of gratis voor aankopen boven € 400.

Litouwen: 50€ of gratis voor elke 500€ die wordt gekocht.

Vaticaanstad: 25€ of gratis voor aankopen boven 400€.

Voor andere landen nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen, zodat wij u een prijsofferte kunnen maken, de meest interessante, met expresvervoer.

Herroepingsrecht - Terugkeer.

U heeft recht op de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen. Deze periode begint de dag na levering van uw bestelling.

Als u van dit recht gebruik maakt, moet u de ontvangen goederen zo snel mogelijk en uiterlijk 14 dagen nadat u onze klantenservice op de hoogte hebt gesteld van uw beslissing om van de aankoop af te zien, terugsturen. 

Voordat u uw product retourneert, vragen wij u om contact op te nemen met onze klantenservice per e-mail, zodat wij de retourzending kunnen coördineren. U ontvangt dan een specifiek document dat ons in staat stelt om de terugkeer van uw product naar onze kantoren zo goed mogelijk te verwerken.

Voorwaarden en condities:

Een artikel wordt alleen geaccepteerd voor retourzending als het voldoet aan onze specifieke retourvoorwaarden. Als dit niet gebeurt, kan dit leiden tot een weigering van de teruggave.

De producten moeten in perfecte staat zijn, intact zijn en in de originele verpakking zitten, die ook in perfecte staat moet zijn. De producten mogen geen enkel spoor van gebruik vertonen, ze kunnen alleen worden onderzocht zoals in een fysieke winkel, zonder de verpakking en de bescherming van het interieur te beschadigen. Als u de binnenverpakking en de beschermingen beschadigt of het product toch gebruikt, betekent dit dat u het product accepteert en dat er geen enkele retourzending wordt geaccepteerd.

Zodra u na overleg met onze klantenservice uw retourdocumenten heeft ontvangen, heeft u 14 kalenderdagen de tijd om het product aan ons te retourneren.

Uitzonderingen :

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op producten die op maat van de klant worden gemaakt, op maat gemaakte producten of producten die duidelijk voor een bepaalde persoon bestemd zijn. Kabels met specifieke afmetingen, speciale afwerkingen, wijzigingen van een onderdeel maken deel uit van op bestelling gemaakte producten en worden niet teruggenomen.

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op gebruikte, beschadigde of onvolledige artikelen.

Het Europese herroepingsrecht is niet van toepassing op professionele klanten (d.w.z. klanten die een bedrijfsnaam en/of BTW-nummer hebben) en/of die zich op onze site registreren als professionele klant met ons specifieke prijsbeleid.

Het EU-recht van herroeping geldt alleen voor bestellingen die naar de 28 EU-lidstaten plus IJsland, Liechtenstein en Noorwegen worden verzonden.

Procedure voor het uit de handel nemen en terugsturen van goederen :

Volg de volgende stappen zorgvuldig als u uw pakket wilt intrekken en terugsturen.

Informeer ons per e-mail of via het daartoe bestemde formulier dat u het gekochte product binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling wilt retourneren. Vermeld altijd uw klantnummer, het factuurnummer en de referenties van de producten die u aan ons wilt retourneren. Zodra het retourdocument door onze klantenservice is ontvangen, heeft u 14 werkdagen de tijd om het pakket aan ons te retourneren. U hoeft uw beslissing niet te rechtvaardigen.  Als u dat wenst, lezen we echter graag uw motiveringen, zodat we onze diensten zo goed mogelijk kunnen verbeteren.

Wij nodigen u uit om op onderstaande link te klikken om het standaard retourformulier te downloaden en in te vullen.

Het product moet op eigen kosten en onder eigen verantwoordelijkheid worden geretourneerd naar het volgende adres:

HUGO NEUMANN NV

5 Parc Industriel

1440 WAUTHIER-BRAINE

België

U bent verantwoordelijk voor eventuele schade en/of verlies tijdens het retourtransport.

SA HUGO NEUMANN NV aanvaardt in dit verband geen enkele aansprakelijkheid.

Als u van buiten de Europese Unie terugkeert, maak dan altijd gebruik van een bedrijf dat gespecialiseerd is in koeriers- en logistieke diensten (bijv. UPS, FEDEX, TNT, DHL, ...).  U kunt geen gebruik maken van de postdiensten

Als u nog gebruik maakt van een postkantoor, bent u verantwoordelijk voor alle douaneformaliteiten en -kosten.

Zodra uw pakket door onze logistieke afdeling is ontvangen, controleren wij zo snel mogelijk of het product voldoet aan de retourvoorwaarden en informeren wij u per e-mail over onze beslissing. Als aan de retourvoorwaarden is voldaan, wordt het volledige bedrag van uw bestelling op uw rekening teruggestort.

Let op: wij vergoeden alleen het aankoopbedrag en de verzendkosten (indien van toepassing). De verzendkosten voor het retourneren van het product zijn altijd voor uw rekening.

Als het product enigszins afwijkt van onze retourvoorwaarden (d.w.z. het product kan nog steeds worden doorverkocht), kan de retourzending worden geaccepteerd. In dit geval kan er echter een vergoeding worden gevraagd vanwege de verminderde waarde van het product.

Indien u een omruiling wenst, of voor een geweigerde terugzending van uw bestelling na controle door onze diensten, kunnen wij het product op uw kosten terugsturen met een transportfirma. Indien de geweigerde retourzending na 14 kalenderdagen nog steeds in onze winkel ligt, wordt u per e-mail geïnformeerd dat het product niet langer onder onze verantwoordelijkheid valt. Vanaf dat moment kan een opslagvergoeding van 25€/maand in rekening worden gebracht.

Restituties

Binnen 14 dagen nadat u op de hoogte bent gebracht van uw beslissing om de aankoop te annuleren, zullen wij u de ontvangen betalingen, inclusief de verzendkosten, terugbetalen als onze retourvoorwaarden volledig worden gerespecteerd.  Wij behouden ons het recht voor om te wachten op de terugzending van uw pakket om de gebruikelijke controles uit te voeren.

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Of Reset password